Tilannekuva UNA

Palvelukuvaus

Tilannekuva UNA on ratkaisu, joka näyttää asiakastietoa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Se näyttää käytettävässä muodossa Ydin UNAn useista terveydenhuollon ja sosiaalihuollon järjestelmistä keräämää tietoa.

Tilannekuva UNA näyttää sote-asiakkaan tai potilaan tilanteen ilman erillistä tiedon etsimistä, mikä tukee asiakkaan oikeiden palveluiden saamista oikeaan aikaan. Ammattihenkilö saa yleiskuvan asiakkaan tilanteesta lähes reaaliajassa, mikä tehostaa työskentelyä.

Tilannekuva UNAn avulla sote-ammattilainen voi tarkastella valitsemansa ajanjakson tapahtumia. Jos ammattilainen etsii jotakin tiettyä asiaa, pääsee Tilannekuva UNAn koostamissa tiedoissa halutessaan porautumaan aina yksittäiseen tapahtumaan saakka. Tilannekuva UNA näyttää tietoja myös aikajanalla, ja sen avulla voi tarkastella koko asiakashistoriaa.

Tietojen koostaminen

  • Väestötiedot DVV suomi.fi palveluväylän kautta.
  • Valviran ammattioikeustiedot.
  • Kanta-tiedot kattavasti.
  • Paikalliset lähdejärjestelmät.

Tilannekuva UNA näyttää yhdellä ruudulla

  • Terveydenhuollon tapahtumat.
  • Riskitiedot ja hoitotahto.
  • Diagnoosit.
  • Toimenpiteet.
  • Ensihoidon ja päivystyksen tapahtumat lähes reaaliajassa.
  • Sosiaalipalveluiden tiedot.
  • Toimintakyvyn arviot.
  • Kotihoidon tiedot.
  • Apuvälineet ja maksusitoumukset.
  • Reseptitiedot eriteltyinä, lääkelista Kanta-palveluista.
  • Laboratoriotiedot.
  • Kuvantamiset.
  • Onko suostumus tietojen näyttämiseen annettu.

Tilannekuva ja Suostumus UNA käynnistymislinkit

  • Lifecare.
  • Pegasos.
  • Uranus.
  • Effica sosiaalitoimi.

Tilannekuva UNA näyttää sote-asiakkaan tai potilaan tilanteen ilman erillistä tiedon etsimistä, mikä tukee asiakkaan oikeiden palveluiden saamista oikeaan aikaan.

UNA Tuki

Jos sinulle tulee Tilannekuva UNA -sovelluksen
palvelupyyntöihin liittyvä tai muu ongelma,
ota ensisijaisesti yhteyttä oman organisaatiosi tukeen.

Paikallinen 1. taso voi ottaa yhteyttä UNA Tukeen, jos palvelupyyntö tai ongelma ei ratkea 1. tasolla.

UNA Tuki palvelee Tilannekuva UNA -sovellukseen liittyvissä palvelupyynnöissä ja ongelmissa organisaatioiden 1. tason tukea.

UNA Tuki on 2. taso, joka ratkoo palvelupyynnöt ja tiketit sekä tarvittaessa reitittää ne edelleen Tilannekuva UNA -palvelun toimittajille.

UNA Tuki valvoo tiketin edistymistä ja informoi tiketin valmistumisesta lähettänyttä 1. tasoa.

Scroll to Top