Ydin UNA

Palvelukuvaus

Ydin UNA -ratkaisu tarjoaa integroidut tiedot palvelurajapintoja pitkin muille sote-järjestelmille. Tietojen hallintaa ja integraatiota voidaan hyödyntää esimerkiksi tuottamalla kokonaiskuva sote-asiakkaan tilanteesta ja myöhemmin hyödyntää tietoja muun muassa asiakkaan palvelujen suunnittelussa ja ylläpidossa. Ydin UNA kerää tietoja lähdejärjestelmärajapintojen kautta Kannasta, alueellisista asiakas- ja potilastietojärjestelmistä sekä muista järjestelmistä ja tietolähteistä. Ratkaisua voivat hyödyntää erilaiset sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmät ja palvelut, kuten asiakas- ja potilastietojärjestelmät. 

Ydin UNA kerää tietoja lähdejärjestelmärajapintojen kautta Kannasta, alueellisista asiakas- ja potilastietojärjestelmistä sekä muista järjestelmistä ja tietolähteistä.

Ydin UNA on

  • Sosiaali- ja terveydenhuollon yhteisten asiakastietojen hallintaa ja integraatiota mahdollistava järjestelmä.
  • UNA-yhteisölle räätälöity ratkaisu, jota voidaan vapaasti jatkokehittää.
  • Modulaarinen järjestelmä, josta eri osia voidaan uusia tarvittaessa.
  • Avoimen lähdekoodin järjestelmä.
  • Ketterää kehittämistä tukeva, nopea käyttöönottaa ja päivittää.
  • Ratkaisu toimintatapojen ja -prosessien uudistamiseen ja yhtenäistämiseen digitaalisten välineiden avulla.

Ydin UNA tietojen koostaminen

  • Väestötiedot DVV suomi.fi palveluväylän kautta.
  • Valviran ammattioikeustiedot.
  • Kanta-tiedot kattavasti.
  • Paikalliset lähdejärjestelmät.

Lähdejärjestelmät, joista tietoa voidaan hakea

  • Lifecare.
  • Pegasos.
  • Uranus.
  • Sosiaali-Effica.
  • Sosiaali-Abilita.
  • Effector.
  • RaiSoft.
  • PSOP.

UNA Tuki

UNA Tuki palvelee Ydin UNAan liittyvissä palvelupyynnöissä ja ongelmissa
organisaatioiden 1. tason tukea.

Paikallinen 1. taso voi ottaa yhteyttä UNA tukeen, jos palvelupyyntö/ongelma ei ratkea 1. tasolla.

UNA Tuki on 2. taso, joka ratkoo palvelupyynnöt ja tiketit sekä tarvittaessa
reitittää ne edelleen Ydin UNA -ratkaisun toimittajille.

UNA Tuki valvoo tiketin edistymistä ja informoi tiketin valmistumisesta lähettänyttä 1. tasoa.

Vieritä ylös