Palvelun esittely
Tilannekuva UNA koostaa asiakkaan tiedot yhteen näkymään
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaille pyritään tarjoamaan oikeat palvelut oikeaan aikaan. Palveluiden toimivuuden varmistamiseksi sote-ammattilainen yrittää muodostaa kattavan kuvan asiakkaan tai potilaan tilanteesta. Tilannekuva UNA yhdistää Kannan ja paikallisten järjestelmien tiedot ajantasaiseksi koosteeksi. Tilannekuva UNA on ensimmäinen ratkaisu, joka kerää koko sote-palveluketjun tiedot ammattihenkilöiden käyttöön.
Sote-toimialan haasteita
Tilannekuva UNA ratkaisuna
Tilannekuva UNA hyödyt
Ominaisuudet
Tilannekuva UNA soveltuu kaikkien asiakas- ja potilasryhmien tietojen käsittelyyn.
Tilannekuva UNAn käsittelemä luottamuksellinen tieto käsitellään tietoturvallisesti.
Tilannekuva UNAn käyttöliittymät ovat responsiivisia ja käyttöympäristöön adaptoituvia.
Tilannekuva UNAn käyttöliittymät mahdollistavat käyttäjä- ja käyttöorganisaatiokohtaiset asetukset.
Tilannekuva UNA on käytössä
- Kuopion kaupunki ja Pohjois-Savon hyvinvointialue käyttävät Tilannekuva UNAa.
- Tavoitteena on laajentaa Tilannekuva UNAn kaikkien Pohjois-Savon hyvinvointialueen organisaatioiden käyttöön.
- Tilannekuva UNA on käytössä vuorokauden ympäri Päivystysapu 116117 –puhelinpalvelussa.
- Laajasti Kuopion yliopistollisen sairaalan yksiköissä ja Kuopion perusturva- ja terveyden palvelualueilla.
- Tampereen kaupunki.
- Varsinais-Suomen keskussairaalan ortopedian yksikkö.
Muita esimerkkejä käyttötilanteista
”Asiakas soitti päivystysapuun, ja Tilannekuva UNAsta saatiin kotihoidon tietoja näkyville. Asiakkaan turha käynti päivystyksessä säästyi, ja asiakas sai avun kotisairaanhoidon kautta.”
– PSSHP Päivystysapu 116117-puhelinpalvelu
”Tilannekuva auttaa asiakasohjaajaa näkemään nopeasti asiakkaan tilanteen, käytössä olevat palvelut ja varaukset yhdessä näkymässä. Asiakasturvallisuus lisääntyy, kun tiedot ovat yhdessä paikassa saatavilla. ”
– tulosaluejohtaja Corinne Soini Päijät-Sote